Første banan!
Velkommen til bloggen min! Dette har jeg tenkt skal være et sted jeg kan samle forskjellige ting jeg skriver, så får vi se om noen andre har noen interesse av det, eller om det blir mest for meg selv.
Litt om navnet på bloggen: Navnet på bloggen kommer fra min favoritt-aforisme om matematikk, at å dele matematiske fenomener inn i lineære og ikke-lineære er som å dele universet inn i bananer og ikke-bananer. Jeg syns i hvert fall den er morsom - og egentlig uttrykk for en ganske dyp innsikt i matematikkens vesen.
Såvidt jeg vet, kommer ikke dette utsagnet fra en identifiserbar person, men gi meg gjerne beskjed hvis det ikke stemmer.


Kommentarer
Legg inn en kommentar